.o w n e r.

My photo
Kulai - Kuala Terengganu, Johor - Terengganu, Malaysia
mother of 2 awesome DamienMedina. currently working from home ( Qaseh Gold and babystuff)

Pages

Tuesday, September 8, 2009

.panadol?!?.

hmm..td bce blog aimi..

cite psl panadol..well well..btul ape yang aimi ckp tu..mmg btul sgt!hehe..knape aku ckp betul?sbbnye..mmg pnh jadi dpn-dpn aku kes yg disebabkan oleh makan ubat tahan sakit neh..

aku tak berapa sgtla amek panadol kalo sakit ape-ape pun..tp aku slalu dan kerap mkn ubat selsema..which it actually has the sme effect like when we take panadol..huhu..

mak,pa dan ibu gfur selalu gak pesan takyah amek ubat tahan sakit sebarangan sbb diorang tau bahaye ni..emm..gfur pun marah kalo aku selsema sket je mkn ubat..huhu..

yang pasal kes pramugari kene wat dialisis tiap2 bulan cam aimi ckp tu btulla..emm..sbb sorang yang rapat ngn aku pun sakit buah pinggang gak..dan doktor assume maybe sbb ubat tahan sakit a.k.a panadol ni ar..hmm..

so kwn-kwn..kalo tak berape perlu, seeloknya kite elakkanla amek ubat tahan sakit neh..lagi-lagi kalo pempuan..diorang ramai yang amek ubat untuk tahan sakit bile senggugut..(bukan sesunggut yer guys?huhu..)

tau tak ubat mane?

ala..ubat kaler pink yang same anak-beranak ngn panadol tu..emm..aku tak penah pun amek ubat tu..takutla..mak marah..hehe..(plus aku bukan suke pon pink-pink neh..euuwww..haha..)

STOOOPP amek ubat tu yer kwn-kwn?carikla alternatif len..sapu minyak yuyi cap limau ke..losyen mustajab ke..(promote neh promote)...tapi elakkan amek ubat tu..

kalo tak caye, bleyla tnye doktor ye?hehe..4 boys...kalo korang syg awek + adik + kakak + mak + mak sdare + kwn-kwn + jiran + sepupu jiran ke ape..silela bgtau diorang dan silela nasehat elakkan amek ubat tu..hmm..

psst-sekadar berkongsi..nak caye takmo caye terpulang..tppp..aku sygggg korang!!(*_*)

6 comments:

mello said...

tak sama ke senggugut ngan sesungut? hehe..

Adah said...

haha..

nth..bg adah xsme..tp kalo bg mello sme xtaula..hahahaha...

aimi shahirah bt ab rahman said...

mmg bijak cik kodah ini..tue la..kite sume jgn mkn panadol.kite kena jaga diri kerna kite mau baby..hehehe..bestnyee baby cik kodah oiiii..xsabau nak ada baby ni..

Adah said...

haha aimi..

tau xpe!bestnye ade baby!!mak nk kawennnn!!hohoho..

ayuh!say NO to panadol!!=b

fazura ramlan said...

perg!..betul3 la adah...tak elok mkn panadol time sengugut...i rs kalo mkn ubat tu lagi teruk kowt jdnyer...huhu...

Adah said...

tu ar u..hmm..i pn rse cmtu..owh..

bhaye panadol neh..!xbest2 kalo kite lega kjp t sakit spnjng hayat..oh..xkool xkool..hehe..




Formspring Icon (50x50) Pictures, Images and Photos" />