.o w n e r.

My photo
Kulai - Kuala Terengganu, Johor - Terengganu, Malaysia
mother of 2 awesome DamienMedina. currently working from home ( Qaseh Gold and babystuff)

Pages

Monday, October 5, 2009

.guys vs.girls.

Apakah makna yang tersirat bila perempuan mengatakan sesuatu? Di bawah ada lah list-list yang dirasakan rasional untuk dikongsi bersama
.





Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

Kalau perempuan tanya:
You dah makan ke belum?

Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!

Kalau perempuan kata:
Lawa-lawa la baju kat sini, yek.

Makna tersembunyi:
Belikanlah untuk I.


Kalau perempuan kata:
Rasa macam nak pening la.

Makna tersembunyi:
Tolong picit kepala.


Kalau perempuan kata:
Letihnya hari ni. Mana nak masak, basuh kain-baju lagi...

Makna tersembunyi:
Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.


Kalau perempuan kata:
Kita lebih sesuai berkawan saja.

Makna tersembunyi:
I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?


Kalau perempuan kata:
I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla...

Makna tersembunyi:
Hish... I rasa macam minat sesangat kat you la... Rasa macam nak jadi awek you je.


Kalau perempuan tanya:
You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?

Makna tersembunyi:
Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.


Kalau perempuan kata:
I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.

Makna tersembunyi:
Amboi! Aku kena berkorban. Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.


Kalau perempuan kata:
I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.

Makna tersembunyi:
Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.


sources - www.orangterengganu.blogspot.com

cik kodah

2 comments:

sOfy.LiLy said...

cik kodah...
cumey r ayat2 kat atas tuh...
suke bace..
rase cam terkene btg idung sendiri jew...kehkehkeh
(^-^)

cik k♥dah said...

lisz!!haha..tau xpe..dats why-la adah wat entri neh..ops!copy paste je lgpn..hehe..

nk bukak sket mate tlinge ati dak laki biar diorang tau ape kite nk!!muahahaha..




Formspring Icon (50x50) Pictures, Images and Photos" />